Thursday 17 November 2011

-makan makan di Tony Romas-


hello peeps..

memang entry yang selalu jadi trademark aku dah mula ni. tak sah kalau tak bawak makan makan kan?
walaopun gambar ni dah nak lapuk ditelan dek zaman, aku tak kira..
nak jugak cite. nak jugak!

time makan makan ni adalah masa ketika di mid valley.
aku pon lupa kenapa aku pegi mid valley.
yelah cite dah lapok kan..
nghe ngeh


restaurant ni menyediakan makanan western foods.
dengan harga yang boleh dianggap reasonable la kot.
tapi boleh tahan mahal jugak la tapi portion makanan dia besar besar,
satu pinggan boleh dua orang makan. so dah boleh jimat di situ. 
mintak je pinggan kosong extra. tak yah risau, takde service charge.

haa..
so masa pegi ni, kiteorang order dalam 4 dish je.
dan harris yang ngada ngada je bising nak fish n chip. tapi lepas tu makan tak habis.
alasan muak. senang betul. 
tapi tak yah risau ramai yang tolong habiskan. semua pon kan piranha. :)



so the first dish is if im not mistaken its lamb's rib.

sedap jugak ni. lembut je daging dia. mama la order ni.
mama punya fav memang daging!
aku kureng sikit la daging daging ni. takat rasa boleh la.

tapi aku balun mashed potato banyak. haha sedap!


second dish aku pilih!
ini fettucini.

tapi cheese memang banyak tabur atas pinggan.
tapi memang sedap!


ini aku dah lupa nama ape.

macam ala ala piza sikit. tapi bukan. camne eh nak terang..?

base dia tu macam lebonese bread n dibakar sampai keras tapi senang nak gigit.
lepas tu letak cheese, mayo, daging, sayuran dan rempah ratus.
sedap!
as appertizer pon sesuai.
lepas tu hidang atas papan pemotong.
kelasss kau!


dan tak lengkap hidangan kalau tak ade salad.

chicken salad. sedap!

aku ade ke yang tak sedap? -_-'


walaupon 4 dish tapi tengok, penuh kan meja?
betul tak aku cakap besar besar plate dia?
memang puas la makan kat sini.


muka control ayu je. satgi tak sabar nak terkam makanan!




harris buat muka pulak sebab kena suruh amik gambar.. yelah dia kena jalan jauh sikit. kena pusing meja. haha




satu family!

okeh okeh dan ingat kenapa datang makan sini.

sebab nak celebrate birthday ABAH! haha
apa la punya anak lupa event penting ni. haih la.

bila tengok gambar ni lama lama pastu tengok tarikh lagi,
okeh kita tengah celebrate birthday abah! hee ^^

dan lagi best sebab birthday boy yang belanja! TRIPLE FUN!


 nom nom nom..


mama tengah busy potong ribs itu. 



birthday boy tengah mamam. jangan kacau. 

dan kami semua had our dinner dengan bahagia sekali.

dan lepas makan makan tu kiteorang nak heading balik kampung kat tanjung karang tu.
ingat nak belikan nenek kfc. nenek memang suka makan ayam.
tapi sebelum sampai Tony Romas ni ade satu restaurant, Popeye's tengah buat launching rasanye, dapat la coupon free.
dapat dua..

so harga ayam dia murah, belilah dua set untuk nenek.
aku dan julia yang ditugaskan untuk beli.
sementera mama dan yang lain lain duduk lepak sambung makan lagi.

sebab ramai yang datang beli, kenalah beratur. nasib baik laju jugak la service dia.
sempat jugak la aku dan julia camwhoring dalam kedai tu.

memang tak tau malu betul. wakaka!

lepas dah dapat order, kiteorang jalan la balik ke Tony Romas.. sekali dengar orang jerit terlolong.
aku pandang julia, julia pandang aku.

aku pon pusing pusing carik. dari mana datang ni?

sekali pusing tengok ade sorang laki kurus  kena kejar dengan sorang perempuan. agak berisi la badan dia.
makin lama laki ni lari makin laju. tergopoh gopoh je nampak. kalut semacam je aku nengok.

fuh! best ni ade drama melayu.
perempuan tu siap suruh orang yang lalu lalang tahan dia. 

dan aku sempat la nampak ade someone yang tahan dia.
tapi aku buat donno je.
malas ah nak busy body sangat.
hal rumah tangga diorang la kut.

pada pandangan aku macam kes cerai yang nak tuntut hak penjagaan anak je aku nengok.

pergh!
kepochi betul la ai ni kan? aw aw aw. pang!

ok.
selamat menjamu selera! :)




No comments:

Post a Comment