Wednesday 16 November 2011

-dating pertama-


huyoo.. 
dating pertama kali nya dengan si dia dalam hidup ni. memang tak pernah la terimpikan akan keluar berdua dengan si dia. berkenalan masa aku sem dua dengan status roomate. wakakaka ayat geli la babe! 

perkenalan yang boleh aku consider agak lama la jugak kan. and yup, still bertahan sampai sekarang. tapi aku rasa sedih la sikit nye pasal apa sem yang mendatang ni dia dah sem 6!!
huahuahua T_T last sem untuk kak mira. oh tidak!

jangan tinggal daku ~

so hari selasa lepas kiranya semalam la kan, aku and kak mira janji nak hangout together gether ni haa. wah! plan memang baik punya la kan. wakakaka. kiteorang plan memang kalau dengar je mesti orang akan pikir.
amboi adventurous perjalanan diorang ni. mengalahkan explorace la pulak kan.
ye ke? ke macam aku sorang je yang rasa? haha

ok..ok.. 
plan bertukar dan kerap bertukar banyak kali sebelum kata muktamad diambil. heh!


disebabkan kiteorang ni sorang takde lesen dan yang sorang lagi ade lesen tapi takde kenderaan maka nye kak mira kata 'baik, nanti abah kita lalu depan rumah sarah then pick up sarah kita pegi breakfast dekat hutan bandar pekena char mee ye'. ok, aku no hal la.. 
tapi yang buat aku sentap adalah ayah kak mira datang pukul 6.45 - 7 pagi. okeh aku repeat, PAGI ye adik-adik.

memang akak nak siap siap pegi sekolah ni haa.. hahaha 
selalu pegi kelas pon aku tak siap awal awal macam ni. lepas solat subuh memang aku landing balik. haha baik punya perangai budak ni. 

so dalam keberatan pagi tu aku gagah kan diri untuk bangun awal. lama dah tak bangun awal ni. haha. okey mandi bersiap bersolek . okey baru pukul 7.30 pagi.

turun bawah sekali mama suruh kemas rumah. ok baik! on astro pasang lagu jap. haa baru la ade feel nak kemas rumah. basuh pinggan kat sink dan have a light breakfast. yela satgi kan nak dating dengan buah hati. wakaka.

okeh pastu tgk jam dah nak pukul 8. eh mana kat mira ni, mesej dia. pastu dia kata dia kat office abah dia jap. dalam 8.15 sampaila. oh okeh!

plan asal kata nak terus pegi tak jadi. rasa macam awal sangat kan.. so kak mira duduk la dulu kat rumah ai ni kan.. borak borak jap. facebook facebook jap. makan makan jap. gosip gosip jap. dalam pukul 10 macam tu baru kiteorang gerak ke hutan bandar..

and for my treat sebab kemas rumah pada awal awal pagi mama setuju nak hantar kiteorang.
oh syok!!



selamat pagi semuaa! :)

perjalanan kami baru bermulaaaaa...

sampai sini je terus nampak ramai nye orang. mana la nak duduk ni.

okeh dan mata aku terus terpaku kat satu meja kosong. cepat cepat lari tanak orang curik. haha
aku booking meja, kak mira pegi order char mee.. ermm nyumnyum!

cepat je dah siap char mee ni. walaupon orang ramai order tapi bab service dia memang superb la!


haa.. buah hati ni pilih untuk makan char mee beserta dengan air barli ais. hmm! dapnyee.

muka bahagia noo..



and for me. mesti la limau ais. my fav tu. boleh buat bakar lemak. kurus la sikit nanti. *pang!


mari kita zoom in!

inilah dia char mee.. :) mee dia ala ala kuey teow halus. tapi rasa macam magi kering tu. paham ke tak? haha pastu kuah dia pekat. macam kuah mee hong kong. lepas tu isi ayam kemain banyak. fish ball and sayur pelengkap rasa. dan yang paling penting skali adalah sambal dia yang memang superb la!~
pedas ouuu.

dan yang buat lagi best adelah kak mira yang belanja! wakaka.

pastu kite teruskan perjalanan dengan menaiki bus. yelaa kete takde kan? hukhuk
first time nak naik bus ni. jakun dan terkinja kinja. haha 

naik bus sampai la bus stop kat jb sentral. kiteorang turun. pastu aku pandang kak mira, kak mira pandang aku. so mana nak pegi ni? mana city square ni? siap call mojojo tanya arah. kesian betul la budak dua orang ni. 

dah macam tourist yang tersesat kat tengah bandar asing. cuma tak bawak map je. tu la pasal boleh sesat la kot. nak tanya orang malu. padan la orang kata, malu tanya sesat jalan. haha nasib tak sesat masuk singapore.

dan akhirnye lepas ikut arahan mojo, haa sampai jugak pon. hikhik
mula mula round round dulu. usha sana usha sini. pastu pegi beli tiket wayang. oh ye, tengok cite tower heist. aku bagi 3/5 je. kureng sikit la. hmmm.. tak boleh beat cite immortals. itu memang bam bam bom!

haa lepas tu pegi pusing pusing cari bank. duit makin nipis so kenalah cucuk duit. hehe

dan kemudian...
its dessert time babe! 
mana nak tuju, masa untuk wayang pon lama lagi dan kiteorang pon carik la Baskins Robbins!
hooyeah! :)

carik kedai dia? mana? tak nampak nampak. laa rupa rupanye tengah upgrade la pulak. baru pikir nak lepak2 sana. hmm takde rezeki la nampak nyee..



dah beli sorang satu! :)
rasberry flavour for me and strawberry cheesecake for kak mira. 
rasa besar pulak portion dia, ke aku yang tengah kenyang? haha.


okey dah takde tempat nak melepak duduk la kat tengah tengah ni. ade macam satu kotak besar. belasah je duduk sini. :) 

pastu kak mira cuit cuit kita kan...
''sarah sarah.. cuba awak tengok keliling yang duduk atas kotak ni.. semua macam orang orang tua aje.'

dan dan aku terus pusing dan  erk.... betul la. -_-' 

belasah je lah geng!

apa lagi photoshoot pon mula la. 



maap.. saya rasmikan dulu.. nomnomnom. dapnyee..

ni masa belum tengah muak, muka bahagia la. haa sekali angin muak dah sampai, amik kau!



khusyuk betul korek aiskrim. mana tak nye sekali dalam tu ambik kau, berketul ketul cheese dia. besar gedabak pulak tu! mana la tak muak kan. sampai pening kak mira ni haa.. hahaha


makan sikit sikit.. pelan pelan.. supaya tidak muak. 


senyum. :)


yang banyak tu la aku punya. ai busy tangkap gambar laa ~


baik punya aiskrim ni! tangan aku dah hitam.. wuwuwuw penangan Karisma la hari tu. T_T


nak ke? meh meh ai suapkan. nganga luas luas.. aaaaaaaaa...
alolo.. manja dia tau. *pang!


..kami..






oh oh dapnyee ~


boleh jadi duta BR dah ni. haha




ehem ehem.. kenapa eh aku nampak macam dah kuruih eh? *pang




malas ah nak pandang.. makan aiskrim lagi sedap oouu. nikmat!



sebelum gerak naik tengok movie, kita amik gambar sama sama la ye.. 

dan hari kami berakhir lepas movie tamat. sebab kan penangan cheese yang berketul ketul dalam aiskrim membuatkan kak mira jadi pening maka rumah la jadi tempat rehat..

itu saje hari kami yang indah. berbual bual dan gosip gosip sikit.. :) hikhik

oh oh. aku sempat beli botol bros yg baru nii.. :) nak tengok kah? biasa biasa saje je..



tadaaaaa.... :)


hooyeah!
sem baru botol baru semangat baru! :)

okbai..

No comments:

Post a Comment