Wednesday 22 December 2010

-bila salji berbicara-


 saat 2010
mula nak labuhkan tirai
saya n family
diberi
peluang untuk
mengunjungi
negara yang rata-ratanya
mahu di pergi
oleh semua orang

dan saya terima ini
dengan hati
yang syukur dan berterima kasih
padaNya

saya harap suatu hari
nanti akan terbalas
semua jasa-jasa
mama n abah

saya pegang janji tu!!
dan degree jugak
saya harap
dapat belajar kat sini.. ^^


sejuknya~
masa ni suhu kat sini
around -1..

memang mengigil habislah
tapi seronok
sebab dpt tgk salji..
heheh

tak pernah jumpa kan?
so saya jadi
jakunlah sikit..


nama tempat ni
kalau tak salah
LAKE DISTRICT

tengok tu~
semua putih je
macam kapas
lembut..


lawanya view ni
sekali pandang
macam cite
winter sonata pulak

perjalanan dari
Liverpool
ambik masa lebih kurang
2jam lebih.
agak jauh jugaklah.



lawanya...
lawanya...
ni yang buat
teringin nak pergi lagi ni...

tapi lepas ni
visa kena charge la pulak
mahal kot...
rm1200 per head?
not reasonable at all!
totally disagree


dekat sini
sebenarnya is a ladang
memang banyak
ship.. sheep
berkeliaran dekat sini
kalau musim snow
menimbun macam ni nampakla
dia menguis-nguis snow
nak cari rumpun

sangat chomel...
dahla gebu-gebu
rasa nak
gigit jep!
ahaha


haaa...
ni kiteorang
dah sampai
kat kawasan rekreasi
kiranya ni macam
tempat beriadah diorang la
kalau summer
bolehla naik
cruise yang disediakan.

kak huda
which is my eldest cousin cakap
view mountain
kat keliling tasik
tu teramatlah
lawa sekali!
MasyaAllah..


jalan-jalan sambil
snap pictures...


ada apa dengan batu ni?
kat malaysia
takde ke?

actually
ade nama
SARAH
disitu yer?

yep! that's rite!
pokok tu
nama sarah..
huhu :)

saya suka!


lepas isi perut
kita
kembali jalan-jalan
di luar

dan...
kami terjumpa dia!

seekor angsa!!
kesian dia lapar
dan dia jugak
sangat jinak

sampai berani gigit jari I?
amboi..amboi..
ingat jari ni makanan?
sedap2 je nak gigit?
nasib hang takda gigi
kalau tak?
tak taulah I..
huhu


haaaa...
permainan sebenar
dah  bermula..

it's
snowball wars!!

3 lawan satu?
lantaklah.. hahaha


cepat-cepat...
kepal snow
baling kat
abang nik!!


ah!
saya kena tembak..
tak boleh jadi ni...


dan akhirnya
perang tamat
keadaan kembali
damai dan tenang.

peace no war people!


meet my abah >> me>> adam >> julia


tak sah
kalau orang
perempuan
tak shopping kan? ^_^

p/s- memang pengalaman yang terindah dan sangat seronok. dan tak mungkin akan dilupakan oleh kami semua.. harapan agar dapat jejakkan semula kaki ku di tanah inggeris ini bagi segulung ijazah! amin...

No comments:

Post a Comment