Thursday 23 December 2010

-keinginan 2011-

nampaknya
2010 dah hampir
ke penghujungnya
dan akan
digantikan
dengan
tahun yang baru,
2011

cepat betul
masa berjalan
pejam-celik-pejam-celik
habis dah setahun

macam baru
semalam je
saya habis SPM
dan kini
umur saya
dah nak
masuk 19 tahun

oh!
tersangat laju masa berjalan. 


sometimes
dan saya akui
yang saya

kadang-kadang
saya agak susah nak di fahami

kadang-kadang
saya jadi keras kepala

kadang-kadang
saya angin tak tentu pasal

kadang-kadang
saya rasa useless

kadang-kadang
saya rasa moody

kadang-kadang
saya keseorangan

kadang-kadang
i hate myself

ini memang diri
saya yang sebenar
walaupun
pada luaran nampak
macam saya
tak ada masalah.

dan
saya akan cuba
berubah untuk
kebaikan
semua pihak.

dan
ini ialah impian saya
yang pertama..  :)



saya suka masak
memang tak boleh
sangkal lagi

saya suka
cuba resepi
yang baru
dan "murah."

sebab apa?
saya taste sangat tinggi
mama selalu bising
hehe

nak masak boleh,
tapi agak-agaklah
barang-barang
yang kakak nak
tu semuanya mahal

cuba masak makanan
yang murah
macam
masakan malaysia..

takdelah banyak
sangat kos dia.

itulah saya
yang selalu
kena dengan mama..

saya tau
salah saya
dan saya akan cuba berubah

bukan dalam 
memilih masakan
sahaja tapi dalam
segala aspek
supaya
mengurangkan
pembaziran dan pemborosan
dalam
perbelanjaan.

kata je
student account?
tapi nak uruskan
duit sendiri
saya agak lemah.

iman dan nafsu
susah nak bendunglah..
:)


yep!
saya pelajar UiTM.

currently is studying
at
UiTM Segamat, Johor.

next year
baru nak masuk
sem ke-2
saya belajar
kat sana.

seronok
belajar kat sana
dan secara tak langsung
saya menyambung
legasi
kakak-kakak saudara saya
yang pernah
menuntut di sini.
bangga kejap.. huhu

walaupun tempat
dikelilingi
hutan semata
tapi itulah
xtranya
tenang, sejuk, damai
je rasa.
belajar pon senang.


jadi impian
nak dapat
Anugerah Naib Canselor
masa diakhir sem
nanti moga
tercapai. :)

impian saya
agar dapat
membanggakan
dan membalas segala
jasa
mama dan abah
melayan saya
yang agak
demanding dan high taste ini. :)

saya teringin memakai
selempang itu!!
saya tekad!


wanita solehah?

itu pun saya
mahu jugak.
kan ayu dan sedap mata
yang memandang

insyaAllah
saya akan pastikan
solat 5 waktu
dan puasa
tidak akan ditinggalkan
dengan sengaja.

dan buang segala
sifat-sifat mazmumah
serta digantikan
dengan sifat
mahmudah..

amin.. :)



harap dapat cari
lelaki(*malunya)
yang mampu membimbing saya
ke jalan Allah yang lurus..

tak salahkan
saya berangan
kejap?

jangan marah ye? :)

tukar topik..
tukar topik..


akhir kata
inilah sebahagian
dari impian saya
untuk 2011

nak disenaraikan
semua
malas pulak nak type

banyak sangat la pulak..
hehe

papepon..
salam sayang dari saya
tatkala
2010
melabuhkan tirai.. xoxo

p/s- lagi satu impian ialah nak tambahkan kurangkan berat badan yang semakin dipam-pam ni. dan kurangkan jugak kelaseran mulut bila berkata-kata tanpa sedar.. banyak hati dah terluka. mintak maaf.. :)

No comments:

Post a Comment